جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
بانک سینا در سال ۱۴۰۲ زمینه اتصال خدمات دیجیتال و هوشمند خود را بر روی یک راهبرد کسب و کار فراهم کرد تا زمینه سودآوری بیشتر برای ۱۴۰۳ را فراهم سازد. این بانک حالا از فرصتی ویژه در بازار سوپرمارکت‌های مالی و طرحی سایر محصول برخوردار است.  
کد خبر: ۶۸۵۳۳

تیتر20 - نظام بانکداری در ایران برای غلبه بر چالش هایی که بر سر راهش صف کشیده اند نیاز به ایجاد منابع سرمایه ای دارد. از جمله این چالش ها می توان به بالا بودن هزینه پول در ایران و پرداخت تسهیلات تکلیفی اشاره کرد که بر کنترل ترازنامه بانک ها تاثیر می گذارد. فهرست بانک ها و موسسات و تعاونی اعتباری که منحل و با یکدیگر ادغام شدند، نشان می دهد که بیشتر آنها به دلیل چالش های موجود، توان ایجاد کفایت سرمایه 8 درصدی را که استاندارد کفایت سرمایه محسوب می شود، نداشتند. 


به همین دلیل، بانک مرکزی انحلال و ادغام آنها را بر بودنشان ترجیح داد. بانک سینا از جمله بانک هایی است که با اصلاح ساختار اداری خود و پا گذاشتن به قلمروی وب اپلیکیشن ها و هوشمند سازی زنجیره خدمات خود در دل سرزمین هوشمند سینا، تلاش کرده است که هزینه پول خود را کاهش دهد و توام با آن سرمایه، سود خالص و  نسبت کفایت سرمایه خود را افزایش دهد.

 
این بانک، توانست که نسبت کفایت سرمایه خود را به فراتر از 8 برساند تا سال 1403 را با تمرکز بر برنامه هایش پیش ببرد و در نظر دارد که در سال پیش رو به واسطه راهبردهای کسب و کارش این نسبت را افزایش دهد. تا انتهای اسفند امسال حدود 20 بانک کفایت سرمایه زیر 8 درصد داشتند. در نتیجه اقدام بانک سینا در افزایش این نسبت با توجه به اقتصاد بانکداری در ایران، جای توجه دارد. 


رشد کفایت سرمایه 
نسبت ایده آل در این زمینه که توانگری بانک را برای پوشش ریسک ها در ایران نشان می دهد 13 است. در نتیجه این بانک با برنامه هایی که پیاده می کند، در حال حرکت به سمت این هدف است. بانک سینا برای تامین این هدف، سرمایه خود را از 2 هزار و 538 میلیارد تومان به 4 همت در پایان سال 1402 افزایش داده است.

 
همچنین میزان سود خالص بانک از 1 هزار و 119 میلیارد تومان در پایان سال 1401 به 1 هزار و 850 میلیارد تومان افزایش یافته است که نشانگر رشد 65 درصدی است. این وضعیت موجب تسلط بانک سینا بر فرایندهایی می شود که می خواهد به واسطه آنها عملکرد سال 1403 خود را بسازد. 


راهبردهایی برای 1403
در این راستا، برنامه های سینا در سال جاری به سمت تمرکز شعب بر روی مشاوره مالی و ایجاد سوپر مارکت های مالی، تجهیز امکانات برای «فراگیری مالی»، افزایش پرداخت تسهیلات بانکی با تمرکز بر کاهش نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات و توسعه بانک داری دیچیتال و پلتفرمی حرکت می کند. 


نقطه اتصال برنامه های بانک در سال جاری طرح راهبردی کسب و کار است که مبتنی بر بازاریابی برای محصول است. برنامه های سال 1402 بانک در زمینه راه اندازی فروشگاه آنلاین سیمارت و سیپات برای حمایت از جامعه هدف سازمان های حمایتی، ریلی است که به کمک راهبرد کسب و کار در 1403 می آید؛ راهبردی که یک سر آن بانکداری تجاری و سر دیگرش به فراگیری مالی می رسد. منظور از فراگیری مالی، حمایت از اقشاری است که به امکانات مالی (حساب بانکی، کیف پول دیجتال، کارت بانکی، پس انداز و سرمایه گذاری و اعتبار انتقال ارزی خرد و بیمه) دسترسی ندارند. 


 فرصت بازاریابی در حوزه بیمه 
با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان بخشی از سهام بانک سینا را در اختیار دارد، زمینه مناسبی برای اجرای فراگیری مالی وجود دارد؛ ضمن اینکه سامانه سیپات که خدمات خود را عرضه خواهد کرد، امکان اتصال مددجویان با خدمات بانکی و بانک های سیار را فراهم می کند. در کل، کارکرد سیپات، به گونه ای است که مشتریان بانک را برای دریافت خدمات بیشتر به وب اپلیکیشن سیبانک و اپلیکیشن موبایل سیبانک، متصل می کند تا امکانات وسیع تری برای ارائه خدمات مالی به مشتریان سیپات فراهم شود؛ از جمله احراز هویت هوشمند، امضای دیجیتال، کیف پول اعتباری و.... . 


همانظور که اشاره شد، برنامه دیگر بانک در سال جاری، استفاده از شعب به عنوان سوپرمارکت های مشاوره مالی و خدماتی است که بستری برای بازاریابی محصولات را فراهم می کنند. خدمات بیمه ای می تواند یکی از اولین محصولات این سوپرمارکت باشد؛ چرا که در مجموعه بانک، شرکت بیمه ای به همین نام وجود دارد. به این ترتیب، منظومه ای از خدمات حول راهبرد کسب و کار بانک شکل می گیرند که زمینه سودآوری بیشتر را برای این شرکت بورسی فراهم می کنند. سال 1403 فرصتی است که بانک سینا می تواند از آن برای بازاریابی استفاده کند تا ارزش سهامش رشد کند.  

ارسال نظرات
موضوعات روز